Jobdirumah

Advertlets

Thursday, March 24, 2011

Gambar Bunga Kat Nursery

Inilah Nursery Tu!
Hari ni Kak Yah  kurang bertenaga, kurang aktif, kurang minat. Moody... Monday Blues... Waktu begini sudah tentu rasa kurang senang, rasa tak nyaman, tak ceria, semua rasa tak selesa; tak seperti biasa. Untuk mengatasi problem tersebut cuba bawa bertenang dan berfikir dengan waras. Jangan nak cepat melenting. 

Nursery
Okay...apa kata hati? Yes! Jom pergi santai kat nursery tempat yang biasa tulah. Betul jugak. Kalau duduk kat rumah, ada je yang tak kena karang. Silap-silap, ada yang kena...tiongggg! (Amboi, garangnya Kak Yah!). 

Bunga  Anthurium
Pelbagai Jenis Bunga
Yang Tergantung Pun Ada
Kak Yah pun siap-siap terus keluar dengan cik abang. Siapa lagi nak temankan kalau bukan cik abang sayang. Kalau pergi sorang-sorang nanti, takut tak jumpa jalan balik rumah. Sebab, Kak Yah ni biasanya kalau keluar memandu sorang-sorang macam tulah. Banyak sangat tempat persinggahan. Maklumlah, kawan-kawan dan peminat ramai sangat. Jadi, nak menjimatkan masa kenalah pergi dengan husband. 

Bunga Orkid
Selepas sarapan, Kak Yah pun pergilah kat nursery tu. Nasib baiklah mat pakis tu ada.

Hai Sayeed, morning! Dah makan?


Sudah... sudah... Semalam banyak bunga baru mari. Mari sini tengok kakak.


Wow, cantiknya!

Letak Kat Tempat Redup Aje Tau
 Ini lagi cantik, senang mau jaga, redup saja, panas tak mau.


Oh, ye ke? Hari ni kakak tak mau beli apa-apa bunga pun. Tapi... kakak mau ambil foto bunga-bunga ini saja, boleh ke? 

Pasu & Tanah

Tak mau beli bunga tak apa. Foto-foto pun boleh... Sana bunga, sini bunga, pasu ada, kerusi taman ada, semua ada. Ambil gambar, ambil, tak kisah ...( Wow, ini macam sudah bagus!).


Senang kerja Kak Yah hari ni: jadi jurugambar, hahaha... Pasti syok sekali... Baru ada mood nak ketawa lagi, hahaha...

Apa tunggu lagi, jangan buang masa. Fokus betul-betul, pastu klik sana, klik sini, klik tepi, klik belakang, klik, klik sampai puas hati. Ha, sekarang  barulah happy semula. 
Okaylah Sayeed, kakak mau balik.

Gambar siap nanti, kasi saya tengok juga, akak, boleh?


Boleh, insyaallah...Terima kasih, bye.

Rumput Karpet
Oi, memang tak sabar nak tengok gambar-gambar tu. Tapi nama pokok-pokok tu ada yang Kak Yah tau, dan ada jugak yang memang tak tau langsung. Lain kalilah cari tau. Hantam sajalah, hahaha...

Bang, gambar dah ambil. Jom kita balik bang! Lalala....

Pokok Kipas
Atap genting, atap rumbia;
Selalu melenting, cepat tua...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...