Lukisan Bunga

Kali ni Kak Yah nak berkongsi ngan korang gambar-gambar lukisan bunga yang pada pandangan Kak Yah sangat cantik dan memukau. Korang boleh tengok jer kalau suka ataupun boleh jugak copy ke komputer korang untuk dijadikan wallpaper. Bagi yang suka dan pandai melukis gambar bunga, bolehlah lukisan-lukisan ini dijadikan panduan atau ilham untuk menghasilkan karya korang.



" Amboi, amboi Cik Yah kita ni. Melukis pulak dia. Hai tak duduk diam, ada je kerja yang nak dibuatnya. Nampaknya pasni kenalah pergi cari alat untuk melukislah pulak",  cik abang dah bengang. hehehe..

"Abang marah ke?"

"Tak, abang tak marah."

"Abang suka?"

"Suka", kata cik abang. ( dalam hati: cubaan! )

"Kalau  Yah dah siapkan lukisan ni nanti, kita boleh jual hasil lukisan pulak, betul tak bang?"

"Ye! Betullah tu Yah."

"Abang okay ke? Semacam je nampak?".

"Abang okay..."

"Nampaknya pasni kena buka studio lukisanlah pulak. Habislah kalau macam ni. Dahlah kat luar rumah tu penuh dengan pokok-pokok  bunga, pasni kat dalam rumah pulak penuh gambar-gambar bunga. Hai, nampaknya tak berasaplah dapur....."

"Alah abang ni. Janganlah macam tu.. Tahun depan kita ambil bibik sorang nak?"

"Kalau bibik yang muda-muda naklah, tapi kalau dah nak senja, tak payah pun tak pe!Hehehe..."

"Apa bang?" "Err ... takde apa-apa ... Abang kata, kalau mampu, bagus jugak."

"Yah tak kisah kalau abang nak tambah stok ( kawin lagilah )."

"Apa Yah?" ( Eh,  kuat pulak suara cik abang kita ni )

"Hai, buat-buat kurang dengarlah pulak. Pantang ada peluang. Hehehe...."

( Siapa tak nak pucuk muda hoi! hahaha....)

2 comments :

  1. amboi kak yah, jadi profesor bunga nampak. i suka.

    ReplyDelete
  2. terima kasih che dai. belum jadi prof lagi, baru nak ambik "master", hehehe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...