Bunga Naik Motor

Kak Yah Yang Naik Motor Dengan Bunga

Setiap hari ade jelah yang akan menyibuk dan yang sibuk..hehehe... Tau tak pe. Kerja hari ni berat sikit. Apa tak nye: nak pergi repair motorlah. Kesian dia. Dah lama betullah  tak diservis: rim pun dah berkarat-karat,  huhuhu... Maklumlah, bila nak guna baru nak jaga. Kalau tak biarkan je dalam garaj tu. Nasib baiklah tiba-tiba teringin nak naik motor tu semula.
Sekarang dah okay. Mula-mula nak test jalan-jalan je. Pastu, syok pulak kena angin, dapat tengok pemandangan dan juga boleh singgah-singgah rumah kengkawan: boleh mintak pokok bunga.  Oh, best giler! Jangan jealeous ya... Syok punya pasal,  lupa nak balik rumah. Takut-takut nanti HANTU KAK YAH  LUPA JALAN  BALIK RUMAH, hehehehe... Ahuk, ahuk ... Hai batuk pulak. Mana taknye; sambil naik motor, mulut tu asyik terbukak je. Mau tidak..... ramai sangat peminat yang menegur dan melambai. Maklumlah, dah lama tak buat giler macam ni; nak menempos agaknye... hahaha ... Memanglah tak berapa fasih sangat lagi bawak motor tu. Tapi bila dah laju, kira dah tera lah kan? Tiba-tiba teringat nak singgah rumah sorang kawan. Dia tinggal sorang-sorang dan dia ni banyak tanam bunga. Kawasan rumah dia luas, dan dia rajin tanam bunga, jaga bunga dan macam-macam lagilah. Biasalah kalau dah minat, kan! Cinta dengan bunga punya pasal, sanggup Kak Yah mengharungi cuaca pagi yang sejuk dan masih berembun tu...brrrr... Naik atas bukit lak tu..

Assalamualaikum... Oh, nasib baiklah dia ada kat rumah. Apa lagi  terus tengok bunga-bunga yang ada. Oleh sebab dah kawan lama dengan dia, jadi taklah rasa malu nak mintak sikit pokok-pokok bunga tu. Ada yang tumbuh dari biji benih dan ada yang dari keratan batang. Ada yang besar dan ada yang kecik. Tapi yang besar tu camne nak ambik, ya? Biarkan sajalah dia. Nanti bila dah ada anaknya, baru boleh ambik.

Dah dapatlah benih-benih pokok bunga tu.. Tiba-tiba rasa seram pulak. Baik cepat-cepat balik rumah. Karang kalau dah tengahari, lain  pulak yang muncul...hahaha...HANTU KAK YAH BALIK RUMAH  BAWAK BUNGA NAIK MOTOR... Tapi tak takutlah... sebab ada senjata: kan Kak Yah bawak KRIS hahaha (motor Modenas Kris)!

Inilah dia bunga-bunga yang Kak Yah ambik dari rumah kawan Kak Yah tu.

Sejenis Kaktus
Puding Kuning
Benih Bunga 

Bunga purple dan yang berdaun lebar ni Kak Yah tak pasti namanya. Kalau dah confirm nanti, Kak Yah update, ya. Tapi kalau ada sesiapa yang kenal mesra dan rapat macam adik beradik ngan bunga-bunga ni, silalah bagitau Kak Yah, okay? Kak Yah akan sangat-sangat menghargainya....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...