Ilham Corak Batik Dari Bunga

Ring... ring... ring... telefon berbunyi.

Assalamualaikum , Kak Yah ke tu? 

Waalaikumussalam...ye Kak Yah ni. Ada apa-apa yang Kak Yah boleh bantu? 
 

Sebenarnya saya ni belum pernah jumpa Kak Yah kat luar pun, cuma di Facebook je. Nama saya Lin dari Ampang ... dan saya minat sangatlah tengok blog Kak Yah tu, cantik-cantiklah bunga-bunga tu. Rajin betul Kak Yah ni.

Corak Bunga Kertas
Corak Tepus
Corak Keladi
Oh ye ke, kalau begitu bolehlah kita terus berkawan ye? Kak Yah pun suka dapat berkawan dengan Lin. Tapi macam mana Lin tau nombor telefon rumah Kak Yah ni?
 

Mungkin Kak Yah dah lupa kot. Dulu semasa Kak Yah duduk kat KL, Kak Yah ingat lagi tak jiran sebelah rumah tu? Dia tu kawan sekampung dengan saya. Dia kenal rapat dengan Kak Yah; dialah yang beritahu nombor telefon Kak Yah ni.

Oh...... macam tu ceritanya, fahamlah Kak Yah. Dah ingat dah....


Kak Yah boleh tolong Lin tak? 

Kalau kena dengan tolongnya tak masalah, boleh je tolong.

Lin ni ada buat batik lukis sendiri di rumah. Jadi kalau Kak Yah izinkan, Lin nak cedok idea dari gambar-gambar bunga di blog Kak Yah tu, boleh tak? 


Corak Ini Pun Cantik
Corak Balung Ayam
Corak Daun Hijau Muda
Corak Puding
Corak Dan Warna Yang Kak Yah Suka
 
Corak Berjalur
Corak Baldu
Corak Bunga Keladi
Corak Ini Pun Boleh
Corak  Pink Lembut
Corak  Batik Yang Sangat Cantik

Bagusnya! Pandai lukis batik adik ni rupanya. Kalau macam tu Kak Yah lagi suka, ambillah takpe!  Bunga-bunga tu kan Allah yang punya, apa salahnya kita kongsi gambar-gambarnya. Tapi...... ada satu syarat: kalau dah siap lukis batiknya nanti, dah jadi kain, jangan lupa beri Kak Yah sehelai ye? hehehe...Gurau je lah... Kak Yah harap Lin teruskan usaha ni ye. Kak Yah bolehlah bantu dari segi warna, bunganya dan coraknya ye. Untuk tu, Lin  kenalah buka blog Kak Yah selalu. Okay Lin, nanti kita citer lagi ye, bye...

Okay Kak Yah. Terima kasih. Bye...


Tengoklah  gambar-gambar bunga yang boleh dijadikan corak batik yang ada kat blog ni  ye. Mudah-mudahan boleh membantu Lin. Bagusnya! Muda-muda lagi dah ada kerjaya sendiri.  Mudah-mudahan  menjadi seorang pereka dan pembekal batik terkenal suatu hari nanti, Amin...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...